چریک
قالب وبلاگ

 

 به نقل از مشرق، دولت انگلیس برای مقابله با اسلام‌گرایی در بین جوانان این کشور و القای ریشه روحی - روانی داشتن خصومت مسلمانان با غرب دست به ساخت انیمیشن زد.

"برات آرزوی وزیرستان می‌کنم" نام انیمیشنی است که به سفارش دولت کارگر انگلیس ساخته شده است. هدف از ساخت این انیمیشن جلوگیری از افراط‌گرایی در بین مسلمانان جوان اعلام شده است.

پس از پخش قسمت‌هایی از این انیمیشن و به دلیل بازخوردهای غیرقابل انتظاری که در پی داشت، دفتر امور خارجه انگلیس متهم به این شد که این انیمیشن در جلوگیری مسلمانان جوان از افراط‌گرایی اسلامی ناموفق بوده و فقط بودجه اختصاصی را تلف کرده است.

مقامات انگلیسی بیان داشته‌اند که بودجه ساخت این انیمیشن 33 هزار پوند بوده است. این انیمیشن داستان هشداردهنده‌ای در مورد دو برادر مسلمان انگلیسی است که تصمیم می‌گیرند به گروهی از مبارزان اسلامی واقع در مرز افغانستان و پاکستان بپیوندند. با این حال، منتقدان این انیمیشن، از جمله اعضای جامعه مسلمان انگلیس، این فیلم را به زیر سوال برده و اظهار کرده‌اند که این فیلم کاملاً ساده‌لوحانه و ناپخته است.
 

این انیمیشن‌ که در آن از تکنیک‌های گرافیکی بازی‌های رایانه‌ای و نیز صحبت‌های کوچه بازاری جوانان استفاده شده است،‌ بدین شکل شروع می‌شود که این دو برادر در انجام وظیفه‌شان یعنی پرتاب خمپاره از یکی از کوه‌های منطقه وزیرستان پاکستان ناموفق می‌شوند.

در طول داستان در صحنه‌هایی که به گذشته بر می‌گردد، بینندگان متوجه می‌شوند که این دو نفر چطور از خانه‌شان در انگلیس به اردوگاه‌های آموزشی اسلام‌گرایان در پاکستان راه یافته‌اند. داستان از دید برادر کوچک‌تر که نامی هم ندارد بیان می‌شود که قبول کرده است به خاطر برادر بزرگش "ابو" وارد این کار شود. در این داستان علت انجام این کار از سوی ابو نوعی عقده بیان می‌شود، بدین صورت که وقتی وی 11 سال سن داشت به همراه دو دوست سفیدپوستش در حین بازی در ساحل، مورد اذیت و آزار نژادپرستان قرار می‌گیرند.

در طول داستان نشان داده می‌شود که این دو برادر قبل از اینکه به مبارزان در وزیرستان بپیوندند مشغول تماشای یک سری فیلم‌های آموزشی اسامه بن‌لادن هستند. برادر کوچک‌تر در خصوص این فیلم‌ها می‌گوید که آنها شبیه بازی رایانه‌ای "ندای وظیفه" هستند با این تفاوت که این فیلم‌ها جذابیتی ندارند.

پس از سفر آنها به وزیرستان، برادر کوچک‌تر از خانه جدیدشان در پاکستان و استقبالی که از آنها می‌شود، احساس رضایت نمی‌کند. وی می‌گوید: «همش به این فکر می‌کردم که کی به اینجا می‌رسیم. برادر! ما راه رو درست اومدیم؟ اولین کاری که اونا کردند این بود که دست و پای ما رو بستند و شروع به بازجویی کردند. آنها به من گفتند که داشتند مسائل امنیتی رو رعایت می‌کردند و این مسئله رو شخصی نگیریم. ولی اگه راستش رو بخوای، وقتی یه آدم چاق دستش رو روی ... (مربوط به خود فیلم است) تو می‌ذاره، این کار کاملاً شخصی می‌شه.» در واقع این انیمیشن بر این است که بگوید مسلمانان دارای عقده‌های روانی مختلفی از جمله مسائل جنسی هستند.

پس از عدم موفقیت این دو برادر در مأموریت پرتاب خمپاره، آنها به انگلیس بازمی‌گردند که در آنجا دستگیر می‌شوند. این فیلم بدین صورت تمام می‌شود که ابو در نامه‌ای به برادرش از وی طلب بخشش می‌کند و بدین شکل نشان می‌دهد که از کار خود پشیمان است و نباید این راه را انتخاب می‌کرد.

با این حال، با توجه به بازخوردهای ارائه‌شده، این انیمیشن هدف مورد نظر سازندگان انگلیسی، یعنی تغییر نگرش در بین جوانان مسلمان انگلیس، را برآورده نساخته است. یکی از بینندگان آن این طور نظر داده بود: «مجاهدین، حماس، القسام، طالبان، به پیش.»
 
اعضای برجسته جامعه مسلمان نیز این فیلم را به زیر سوال برده‌اند. دکتر "محمد شهید رضا"، امام مسجد مرکزی لیسستر، در مورد آن گفته است: «این انیمیشن ساده‌لوحانه و ناپخته است. ویژگی‌های مبارزانی که این دو برادر با آنها مواجه می‌شوند کاملاً غیرواقعی است.»

"دکتر غیاث الدین صدیقی"، مؤسس اتاق فکر مؤسسه مسلمانان انگلیس، نیز معتقد است که اگر این فیلم به مسئله نژادپرستی می‌پرداخت بیشتر موفق می‌شد. وی می‌افزاید: «باید از مخاطبان خواست تا بیشتر بر این مسئله تمرکز کنند. تماشای این فیلم چیزی جز وقت تلف کردن نیست».

ساخت این انیمیشن در سال 2009 به سفارش دولت کارگر و از سوی شرکتی به نام Bold Creative آغاز شد و در سال 2011 به اتمام رسید.

موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ سه شنبه 24 خرداد 1390برچسب:اسلام,هراسی,پروژه,انیمیشن,ضد,اسلام,انگلیس,ساخت,برایت,آرزوی,وزیرستان,میکنم, ] [ 19:33 ] [ مهدی انوری مقدم ] [ ]

 

 اعلام لغو حکم اعدام سعید ملک پور، مدیر بزرگترین سایت مستهجن فارسی (آویزون) واکنش های بسیاری را در پی داشت.
 

یکی از دلایلی که برای لغو این حکم در برخی سایت ها از سوی حامیان وی و بدون توجه به اعترافات ملک پور و مستندات جمع آوری شده از سوی "مرکز بررسی جرائم سازمان یافته سپاه" اعلام شده، این است که نامبرده فقط برنامه نویسی سایت مستهجن آویزون را بر عهده داشته و دخالتی در محتوا و مدیریت آن نداشته است!

آنها اعلام کرده اند این برنامه یکی از صدها برنامه کامپیوتری است که سعید ملک پور در طول زندگی حرفه‌ای خود نوشته و بدون اطلاع وی در سایت اینترنتی مذکور استفاده شده است.

در اینجا دو نکته حائز اهمیت است: اگر وی ارتباطی با آن سایت و گردانندگان آن نداشته، چگونه پس از دستگیری وی بساط این سایت مستهجن برچیده شد‌!؟

و اما نکته دوم و مهمتر اینکه این سایت برنامه اختصاصی نداشته که یک برنامه نویس آن را نوشته باشد و از یک سیستم مدیریت محتوا به نام "مووبل تايپ" استفاده می‌کرده است که اصولا ربطی به ملک پور ندارد.


 
تصویری از سایت مستهجن آویزون که به دلیل محتوای نامناسب اکثر  بخش‌های آن محو شده است،
 اما به خوبی مشخص می‌کند که این سایت از سیستم مدیریت محتوای "مووبل تايپ" استفاده می‌کرده است.

 

 این تصویر از سایت معتبر و جهانی "INTERNET ARCHIVE" که یک کپی از برخی صفحات سایت‌ها را نگهداری می‌کند، تهیه شده است.

به هر حال برای شفاف سازی و روشن شدن افکار عمومی لازم است دیوان عالی کشور توضیحات کافی درباره چرایی لغو این حکم را اعلام کند.
 

 


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ سه شنبه 24 خرداد 1390برچسب:سعید,ملک ژور,مدیر,مستهجن,آویزون,اعدام ,حکم, ] [ 19:21 ] [ مهدی انوری مقدم ] [ ]

 

  روزنامه صهيونيستي "ايلانه ديان" تاكيد كرد: «يگان 504 ارتش رژيم صهيونيستي به كار سربازگيري و تربيت سربازها به عنوان يك جاسوس مشغول است. اين سربازها در طول دوران آموزشي خود، بارها از سطح يادگيري متعارف عمل جاسوسي فراتر رفته و به تعليم سطوح آموزش قتل نير رسيده اند.»
 
بر اساس اين گزارش، اين يگان تاكنون رسوايي هاي امنيتي زيادي را مرتكب شده و مقامات ارشد اين يگان نيز به دزدي، خيانت و فضايح اخلاقي دست زده اند.
 
"دورن عمير"، سرهنگ بازنشسته ارتش در يگان مذكور نيز ضمن تأكيد بر گسترش رسوايي و فضاحت در اين يگان گفته كه اين يگان افراد زيادي را ربوده است.
 
روزنامه صهيونيستي در ادامه تحقيق خود آورده است: «يكي ديگر از اين رسوايي‌ها، نحوه فعاليت "جان الراز" در اين يگان است. جان الراز از منفي ترين چهره هاي رژيم صهيونيستي است كه تاكنون در اين رژيم شناخته شده است. وي در عمليات قاچاق اسلحه و عمليات قتل دست داشته و در اين زمينه نيز با "جورج خليل" جاسوس لبناني همكاري مي‌كرده است.»

بر اساس اين گزارش، جورج خليل از سوی جان الزار درسال 1988 ميلادي (1367) به داخل سرزمين هاي اشغالي برده شد و تاكنون خبري از وي در دست نيست. جان الزار ادعا كرده است كه جورج به لبنان بازگردانده شده، ولي همسر وي اين ادعا را رد كرده است.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ دو شنبه 16 خرداد 1390برچسب: رژیم صهیونیستی , آدم ربایی , جاسوسی , عماد مغنیه , یگان , ترور , عماد , , ] [ 10:15 ] [ مهدی انوری مقدم ] [ ]

 

 وزارت خارجه آمریکا در روزهای 6 و 7 خرداد میزبان همایشی در خصوص استفاده از بازی‌های رایانه‌ای برای اهداف جدی‌ مانند آموزش، تغییرات اجتماعی و حل مشکلات واقعی جهان بود.

این همایش در دو روز و در دانشگاه جورج واشنگتن برگزار شد. در روز اول همایش سخنگویان دولتی و غیردولتی و کارشناسان بازی‌های رایانه‌ای از سراسر آمریکا به بیان نظرات خود پرداخته و طراحی بازی‌های تجاری، جنگی و اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت. در روز دوم نیز این فرصت به شرکت‌کنندگان همایش داده شد تا به ارائه برنامه‌های خود در مورد ایجاد بازی بپردازند.

در این همایش سازندگان بازی‌های تجاری، آژانس‌های بین‌المللی، نمایندگان ناسا و سازمان‌های غیرانتفاعی و دانشگاهی شرکت کردند. برگزارکنندگان این همایش هدف از آن را ایجاد ارتباط بین فناوری و دیپلماسی و کمک به توسعه دیپلماسی آمریکا اعلام کرده‌اند.

فرح پندیث، نماینده ویژه اجتماعات مسلمانان در وزارت خارجه آمریکا در این زمینه گفته است: «دیپلماسی خارجی و بازی‌های رایانه‌ای نقش مکمل یکدیگر را دارند چرا که این بازی‌ها می‌توانند سبب افزایش خرد جمعی در حل مشکلات پیچیده شوند.»

وی در ادامه می‌افزاید: «62 درصد مردم مسلمان جهان را جوانان زیر 30 سال تشکیل می‌دهند که می‌توانند به بازی‌های رایانه‌ای بپردازند. این جوانان با شرکت در شبکه‌ها اجتماعی و از طریق آهنگ و موسیقی و یا دیگر فعالیت‌های آن‌لاین سبب ایجاد تحولات جهانی می‌شوند.»

آسی بوراک یکی از رؤسای سازمان "بازی برای تغییر" نیز در این همایش اظهار کرده است: «اشخاص علاقمند به ساخت بازی‌های جدی باید ابتدا مخاطب و بافت بازی را مشخص سازند، مثلاً این که آیا بازی قرار است در خانه بازی شود و یا این که در کلاس درس و یا مرکز اجتماعی.»

آسی بوراک، افسر سابق سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی و یکی از سازندگان بازی "سازشگر" (PeaceMaker) است. بازی سازشگر بر آن است تا نوجوانان فلسطینی را ترغیب کند که با رژیم صهیونیستی صلح کنند.

در واقع می‌توان گفت که هدف از برگزاری این همایش چگونگی ساخت بازی‌هایی چون سازشگر است تا از این طریق آمریکا بتواند در عرصه سیاست‌های خارجی و نیز دیپلماسی عمومی اهداف مورد نظر خود را به ویژه در کشورهای مسلمان پیش ببرد.

همان‌طور که فرح پندیث نیز اشاره کرد، اکثر جمعیت مسلمانان را جوانان زیر 30 سال تشکیل می‌دهند و طبیعتاً آمریکا می‌توان نگرش‌های آنها را با ساخت چنین بازی‌هایی آن طور که مایل است تغییر دهد.

نیروی دریایی آمریکا چند هفته قبل در راستای ایجاد تغییرات اجتماعی از طریق بازی دست به ارائه پروژه‌ای به نام "MMOWGLI" (بازی جنگی آن‌لاین چندنفره از طریق اینترنت) زد که این نخستین بازی جنگی نظامی آن‌لاین است که برای استفاده و بازی عموم عرضه می‌شود. پیش از این پروژه نیز، بازی آن‌لاین دیگری به نام "آمریکای 2049" ارائه شد

موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ پنج شنبه 12 خرداد 1390برچسب:بازی رایانه ای , وزرات , امور خارجه , آمریکا , ضد ایران , بازی رایانه ای , ضد اسلام, ] [ 19:40 ] [ مهدی انوری مقدم ] [ ]

به گزارش گرداب، دستگاهی که در تصویر مشاهده می شود یک غول جاسوسی الکترونیک است که بدون اطلاع افراد، قادر به استخراج طیف گسترده ای از اطلاعات شخصی آنها از گوشی های تلفن همراه شان، از جمله دفترچه تلفن‌، پیام های متنی‌، جزئیات کامل مکالمات، حذف پیام ها‌، فایل های صوتی‌، فیلم ها‌، تصاویر و کل محتوای کارت حافظه است.

این دستگاه در واقع همه حریم خصوصی مربوط به زندگی دیجیتالی افراد را بدون اطلاع آنها درمی نوردد.
 
این دستگاه می تواند بدون استفاده از کامپیوتر به 3000 مدل گوشی تلفن همراه به صورت مستقیم وصل شود و تمامی اطلاعات داخل گوشی را استخراج کند.

سایر محصولات شرکت سلبرایت، که تمرکز خود را بر روی سورس اطلاعات موبایل قرار داده، نیز در هین راستاست.

این دستگاه همچنین قادر به تخلیه اطلاعات مربوط به جی پی اس (GPS) گوشی های مجهز به این سرویس است و کلیه مکان ها و زمان هایی که افراد به طور روزانه در آنجا حضور یافته اند را از نقاط ثبت شده در مکان یاب جی پی اس موبایل آنها دریافت خواهد کرد.

استخراج اطلاعات از وب گردی، جستجوهای گوگل و فعالیت شبکه های اجتماعی نیز یکی دیگر از کارهای این دستگاه جاسوسی است.

این نکته نیز قابل توجه است که این دستگاه اطلاعات پاک شده و مخفی افراد را هم بازیابی می کند. لذا در دنیای دیجیتال، اطلاعات قابلیت پاک شدن ندارند و به محض تولید قابل بازیافت هستند و از تیررس این دستگاه های جاسوس در امان نخواهند بود.

با عرضه چنین محصولاتی به بازار، به نظر می رسد که طی چند سال آینده دیگر کسی سوالی را نخواهد پرسید و بدون اطلاع افراد همه اطلاعاتی را که لازم دارد از گوشی تلفن همراه فرد مورد نظر برخواهد داشت.

 


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ پنج شنبه 12 خرداد 1390برچسب:غول , جاسوسی , موبایل , اطلاعات , بازگردانی, ] [ 11:44 ] [ مهدی انوری مقدم ] [ ]

اگر به یکی از چت روم های فارسی در نرم افزار یاهو مسنجر سر بزنید آگهی های فراوانی از فروشندگان vpn دریافت خواهید کرد

 

 

 

. هنگامی که شما در حال انجام این کار هستید در واقع خود را مخالف جمهوری اسلامی ایران و مخالف با قوانین سازمان مبارزه با جرائم اینترنتی اعلام میکنیم . و زمانی که آهنا شماره حساب شما را داشته باشند دیگر پیدا کردن و شناسایی و دستگیری شما کاری بسیار راحت است

 

 

ولی شاید غافل باشید که تمامی این آگهی ها در اقع یک تله است . به طور واضح تر هنگام خرید این vpnها شما باید به طور الکترونیک و با کارت های عضو شبکه شتاب به حساب این افراد پول واریز کنید


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ پنج شنبه 12 خرداد 1390برچسب:vpnتله است , دستگیری , قوانین , سایبری , هزینه 0 آنلاین , فیلترینگ , جاسوس , + عکس, ] [ 10:29 ] [ مهدی انوری مقدم ] [ ]
 ابتدا مسئله را باز می‌کنیم. بحث این است که وقتی شما یک کلمه را در گوگل جستجو می‌کنید، نتایج چگونه بر اساس زبان و کشور شما فیلتر می‌شود؟

جواب سرراست و اولین پاسخی که ممکن است هر کسی به این سوال بدهد این است که بر اساس IP شما این عمل صورت می‌گیرد. ولی آیا واقعا همین طور است؟

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام، بر اساس تحقیقات و بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که آدرس IP  مهمترین عامل این اتفاق نیست.

ابتدا باید بدانیم که گوگل دنبال چه چیزی است. برای هر جستجو گوگل تمام تلاش خود را به کار می‌برد تا بهترین نتایج ممکن را برای شما پیش بینی کند. کشور جستجو کننده یکی از راه‌های تشخیص است.

نقش کلیدی: از کجا جستجو می‌کنید؟
فرض کنید کلمه مورد جستجو "Lufthansa" باشد. اگر من در غرب آمریکا باشم به احتمال زیاد فقط به منظور پیدا کردن یک پرواز مناسب هستم ولی اگر درNew York, Berlin یا     London باشم یک احتمال دیگر مانند مطالعه اخبار اقتصادی این شرکت نیز به احتمالات دلیل جستجوی من هم اضافه می‌شود.

اگر در آمریکا یا انگلیس باشم دوست دارم نتایج انگلیسی برایم بیاید ولی اگر در آلمان باشم به دنبال نتایج زبان آلمانی آن می‌گردم.

نقش دامنه گوگل موثرتر از آدرس IP شما
ابتدا گوگل حتما باید کشور جستجو گر را بفهمد. بر اساس مطلب بخش قبل اگر در این مورد اشتباه شود، ممکن است نتایج کاملا اشتباه داده شود.

با توجه به توضیحات داده شده می‌توان نتیجه گرفت که گوگل به دامنه‌ای که جستجوگر از آنجا جستجو می‌کند بیشتر از آدرسIP، توجه می‌کند.

در شکل زیر تربیت نتایج به دست آمده در گوگل با دامنه‌های مختلف Google.com و Google.de را مشاهده می‌کنید. همانطور که مشاهده می‌شود، نتایج بر اساس اینکه از کدام دیتاسنتر گوگل به دست آمده تفاوت‌هایی دارند.



 

نکته بسیار جالب در اینجا این است که آدرس IP در هر دو جستجو یکی قرار گرفته بود. در این آزمایش به عمد لغت مورد جستجو آلمانی به کار رفته است که نشان می‌دهد زبان هم در این جستجو عامل خیلی موثری نیست.


 

برای تاکید و تایید نتایج گرفته شده در بخش قبل این بار، با همان آدرسIP، با دامنه‌های اتریش و آلمان سایت گوگل جستجو را انجام دادیم. دایره‌های قرمز نشان می‌دهد که در نتایج سایت اتریش، چند سایت با دامنه .at دیده می‌شود.

تفاوت در نتایج گوگل بر اساس آدرس IP را می‌توان در نتایج جستجو به عنوان مثال تهران و اصفهان دید.


 

عکس بالا مقایسه‌ای بین نتایج جستجوی کلمه "Lufthansa" در دامنه‌های Google.co.uk و Google.de را نشان می‌دهد. دقت داشته باشید که با تغییر آدرس IP باز هم نتایج تغییری نکرد! همانطور که مشاهده می‌شود هم نتایج جستجو کاملا متفاوت است و هم زبان نتایج.

توجه داشته باشید که این نتایج بر روی یک کامپیوتر و IP به دست آمده‌اند. می‌توان نتیجه گرفت که زبان در این جستجو نقش اصلی را بازی کرده است و همچنین کلمه "Lufthansa"  برای گوگل یک بار به عنوان کلمه انگلیسی و یک بار به عنوان آلمانی فرض شده است.


 

در یک آزمایش جالب دیگر نتایج را مقایسه کردیم. در این تحقیق از کلمه "casseroles" در جستجوی عکس گوگل استفاده کردیم. در نتایج جستجو با دامنه انگلیسی یک غذا نتیجه شده و در دامنه فرانسه آن، یک ظرف! پس به طور کلی می‌توان عمده ترین عوامل موثر در نتایج گوگل را زبان صفحه کلید و همچنین دامنه گوگل، دانست.

 

موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ یک شنبه 8 خرداد 1390برچسب:گوگل , جاسوسی , اطلاعات , موقعیت یابی , نحوه, ] [ 11:29 ] [ مهدی انوری مقدم ] [ ]

 

به گزارش گرداب، انديشكده "شوراي آتلانتيك‌" به قلم "جيسون هيلي‌" مي نويسد: هنگامي كه مجوز قانوني وجود داشته باشد، آمريكا به اقدامات خصمانه در محيط سايبر همانند هر تهديد ديگري عليه كشور پاسخ مي دهد. همه كشورها داراي حق مسلم دفاع از خود هستند و ما اين مسئله را مي دانيم كه برخي اقدامات خصمانه از طريق محيط سايبر ممكن است ما را مجبور كند كه اقداماتي را بر اساس تعهداتي كه به شركاي پيمان هاي نظاميمان داريم، انجام دهيم.

ما حق استفاده از همه سازوكارهاي لازم اعم از ديپلماتيك، اطلاعاتي، نظامي و اقتصادي را متناسب با قوانين بين المللي براي خود محفوط مي دانيم تا بتوانيم از ملت خود، متحدانمان، شركايمان و منافعمان دفاع كنيم. بدين منظور، ما همه گزينه ها را پيش از استفاده از قدرت نظامي در هر جا كه بتوانيم به‌كار خواهيم بست، به دقت هزينه ها و خطرات اقدام عليه دشمن را بررسي كرده و به صورتي عمل مي‌كنيم كه نشان دهنده ارزش هاي ما باشد و مشروعيت ما را تقويت كند تا حمايت هاي گسترده بين المللي را در هر جاي ممكن نصيب خود كنيم.

اين يك سياست اعلام شده قديمي است، راهي است براي نشان دادن شرايطي كه بر اساس آن آمريكا گزينه هاي تلافي جويانه خاص را مورد بررسي قرار مي دهد و نشان دهنده نظر آمريكا درباره دشواري برخي اقدامات خاص است. راهبرد امنيت ملي آمريكا سالها به دنبال راهي براي دفع حملات سايبري مخرب بوده است و اين قويترين بيانيه اي بود كه تاكنون صادر شده است.

سياست اعلام شده جديد دولت آمريكا تلاشي مستقيم براي تغيير محاسبات حريف است. اگر كشوري بخواهد حمله احتمالي قابل انكاري را عليه آمريكا انجام دهد آنها بايد تبعات چنين حمله اي را در صورت دستگيري يا حتي مورد سوءظن قوي قرار گرفتن بپذيرند. اين مسئله خطرات مربوط به حملات سايبري را افزايش مي دهد و اين مسئله را براي هر حمله كننده اي روشن مي كند كه اگر به آمريكا يا متحدانش حمله مهمي شود، آنها بايد انتظار حملات تلافي جويانه به هر شكل ممكن باشند و اين اظهار نظري كاملا مطابق با قوانين بين المللي است.

 اگر به آمريكا يا هر كشور ديگري از طريق دريا حمله شود، رئيس جمهور خود را محدود به استفاده صرف از نيروي دريايي كشور نمي كند. كشوري كه عليه آن حملاتي انجام مي شود آزاد است از ميان انواع مختلف پاسخ ها اعم از زميني، هوايي، دريايي يا سايبري به شرط رعايت استانداردهاي قانوني گزينه خود را انتخاب كند.

مديران شوراي امنيت ملي تصميم گيرندگان ارشدي هستند كه به اتخاذ تصميمات سخت با تبعات مرگبار بر اساس اطلاعات كامل عادت دارند. اگر رئيس جمهور و شوراي امنيت ملي بتوانند درباره حمله به مرزهاي بين المللي براي كشتن بن لادن با شانس 50 درصدي تصميم گيري كنند آنگاه مديران شوراي امنيت ملي احتمالا مي توانند از عهده روشن كردن ابهامات پاسخ سايبري بهتر از آنچه كه صاحب نظران معتقدند، برآيند.

همچنين نكته‌هاي كه اغلب مورد توجه قرار نمي گيرد ابزار غيرنظامي يعني گزينه هاي (ديپلماتيك، اطلاعاتي، نظامي و اقتصادي) مانند تحريم ها يا فشار عمومي هستند كه مي توانند براي پاسخگويي استفاده شوند. شوراي امنيت ملي احتمالا در ابتدا به اين گزينه ها براي پاسخ به انواع مختلف درگيري هاي سايبري همانند آنچه در حملات 2007 عليه استوني رخ داد، متوسل مي شود. در واقع به نظر مي رسد آمريكا آماده دخالت احتمالي در وضعيت هايي مشابه استوني باشد، وقتی در اين راهبرد خود اعلام مي كند كه درگيري هاي سايبري "ممكن است ما را مجبور به اقداماتي بر اساس تعهداتمان به شركاي نظاميمان كند‌"؛ همانند ناتو كه حمله به يكي از اعضاي آن به مثابه حمله به كل گروه است.

هر گونه تصميم گيري در آينده براي پاسخگويي به قدرت نظامي با بررسي همه جوانب آن و با توجه به قوانين بين المللي موجود اتخاذ مي شود همانند قانون "حمله مسلحانه‌" كه در منشور سازمان ملل به آن اشاره شده است. به طور مختصر، اگر حمله سايبري منجر به كشته شدن افراد، خسارت هاي مالي مهم يا تخريب عميق زيرساخت هاي يك كشور نشده باشد، انتظار پاسخ شديد با استفاده از بمب اتم نمي رود.

 

موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ یک شنبه 8 خرداد 1390برچسب:آمریکا,حمله های سایبری , واکنش , نظامی , تهدید , , ] [ 11:24 ] [ مهدی انوری مقدم ] [ ]

به گزارش گرداب، بنا به درخواست دولت انگلیس از یوتیوب، فیلم اعتراض و تجمع قانونی مردم در مقابل دادگاه شهر بیرکن‌هد، از این سایت حذف شد. در این اعتراضات مردم سعی داشتند مخالفت خود به رای صادره از سوی قاضی دادگاه مایکل پیک را اعلام کنند. وی قاضی پرونده‌ای بود که در آن "راجر هیاس"، عضو سابق حزب مستقل انگلیس، از پرداخت مالیات خانوار امتناع کرده بود.

راجر هیاس در اعتراض به فعالیت‌های دولت انگلیس در تأمین منافع جهانی‌سازی و نیز در راستای غیرقانونی نشان دادن مالیات خانوار، از پرداخت آن خودداری کرده بود. وی در تلاش بود تا به صورت قانونی ثابت کند که جمع‌آوری اجباری مالیات خانوار از سوی دولت انگلیس غیرقانونی است، زیرا هیچ‌گونه قراردادی بین فرد و دولت عقد نشده است.

دولت بریتانیا به دلیل هراس از تکرار واقعه بدنامی آشوب‌های مالیات سرانه سال 1990 دست به این کار زده است.

در سال 1990 شورش‌های مالیاتی گسترده‌ای در انگلیس روی داد که دولت تاچر را وادار ساخت تا به دلیل مخالفت‌های گسترده مردمی و امتناع آنها از پرداخت مالیات، جمع‌آوری مالیات سرانه را به طور کلی متوقف سازد.


به هنگام دیدن تصاویر مربوطه در یوتیوب، بازدیدکنندگان با این پیام مواجه می‌شوند: "این فیلم به دلیل درخواست دولتی مبنی بر حذف آن، در کشور شما قابل‌ دسترس نیست."

 

 

همچنین در مورد جزئیات این حذف این چنین آمده است: "برخی مواقع دولت‌های مختلف جهان از یوتیوب درخواست می‌کنند تا برخی محتویات را از سایت خود حذف کنیم. در نتیجه، یوتیوب نیز برخی از آنها را به منظور همکاری با قوانین محلی برخی کشورها حذف می‌‌کند."



 

البته یوتیوب سعی کرده است به حذف چنین اطلاعاتی جنبه قانونی ببخشد. یوتیوب تنها با زدن برچسب غیرقانونی بودن و بدون هیچ‌گونه اشاره به نقض قانون رخ‌داده، دست به سانسور مطالب می‌زند که البته این کار کاملاً با شعار عوام‌فریبانه متصدیان آن و آمریکا، یعنی آزادی اینترنت، در تضاد است.



برای یافتن اطلاعات بیشتر در این خصوص، کاربر به "گزارش شفاف‌سازی گوگل" ارجاع داده می‌شود. با جستجو در گوگل در خصوص کشورهای درخواست‌کننده، مشخص می‌شود که یوتیوب که مالک اصلی آن شرکت گوگل است، با اکثر درخواست‌های دولتی مبنی بر حذف مطالب، به ویژه از سوی آمریکا و انگلیس، نه تنها موافقت می‌کند بلکه همچنین جستجوی کلمات برای یافتن اطلاعات مربوطه را نیز سانسور می‌کند.



در حال حاضر، شرکت گوگل خود نیز اذعان کرده است که در ارائه اطلاعات بی‌طرف نبوده و با همکاری دولت آمریکا، نتایج موتور جستجوی گوگل را دست‌کاری می‌کند تا برخی اطلاعات مورد نظر دولت آمریکا را سانسور کند. یکی از روش‌های انجام این کار که گابریل استیکر، سخنگوی گوگل، نیز بدان اذعان کرده است، این است که در صفحه نتایج ارائه‌شده، گوگل مطالب شرکای خود را در رده بالاتری از سایت‌های دیگر به نمایش در می‌آورد.



همچنین گوگل، در صورت درخواست مقامات دولتی دست به ارائه مشخصات فردی کاربران نیز می‌زند. بر اساس آخرین اسناد گوگل، از ماه ژانویه الی ماه ژوئن 2010، یعنی در شش ماهه اول سال 2010، سازمان‌های دولتی آمریکا 4287 و انگلیس نیز 1343 بار درخواست ارائه اطلاعات شخصی کاربران را از گوگل کرده‌اند. گوگل در این خصوص اظهار کرده است که این اطلاعات را برای "بررسی‌های جناییِ قانونی" ارائه کرده است، اما در این مورد که آیا واقعاً از این اطلاعات در این راستا استفاده می‌شود یا خیر، هیچ‌گونه اطلاعاتی ارائه نکرده است.




 



در واقع این رویکرد یوتیوب و گوگل به گونه‌ای است که آنها شعار آزادی اینترنت را تنها برای کشورهای دیگر و به ویژه کشورهای مخالف آمریکا و انگلیس می‌خواهند و در مورد خود ترجیح می‌دهند تا با پنهان شدن در پشت عناوینی چون "درخواست دولتی و یا قانونی"‌ و یا حتی در صورت لزوم به صورت پنهان و نامحسوس دست به سانسور مطالبی بزنند که با منافع آمریکا و انگلیس در تضاد است.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ پنج شنبه 5 خرداد 1390برچسب:, ] [ 11:27 ] [ مهدی انوری مقدم ] [ ]

 به گزارش گرداب به نقل از اشراف، انديشكده هريتيج  از اختلاف شديد كنگره و وزارت امور خارجه بر سر راهبرد اينترنتي آمريكا گزارش داد.

در این گزارش به قلم هله داله آمده است: بي‌بي‌جي  حدود 1.4 ميليون دلار از طرف وزارت امور خارجه كمك بلاعوض دريافت كرده كه از اين بودجه در راستاي پشتيباني از دو برنامه موفق Ultrareach و Freegate استفاده شده است.

کارشناس اندیشکده هریتیج در این گزارش می‌نویسد: درست چند هفته پس از اعتراض هيلاري كلينتون، وزير امور خارجه آمريكا به كنگره در خصوص عدم همكاري نمايندگان با دولت و شكست آمريكا در جنگ اطلاعات با القاعده، چين و روسيه، به نظر مي‌رسد كه وزارت امور خارجه خود يكي از عوامل اين ناكامي باشد.

كنگره ظرف 18 ماه اخير حدود 30 ميليون دلار به طرحهاي وزارت امور خارجه در حوزه آزادي دسترسي به اينترنت در سراسر جهان اختصاص داده است. با وجودي كه اين مبلغ به حساب بانكي وزارت امور خاجه واريز شده است، اما رژيم‌هاي ديكتاتور و سركوبگر همچنان به جلوگيري از دسترسي شهروندان به اينترنت و محدود كردن اطلاعات ادامه مي‌‌دهند. چين و روسيه حتي در ابتكار جديد خود اقدام به تهيه و پخش اخبار انگليسي کرده‌اند.

وزارت امورخارجه از واگذاري اين بودجه به سازمان دولتي ديگري امتناع مي‌ورزد كه سازمان مزبور در نظر دارد بلافاصله آن را صرف برنامه‌هاي خود کند. هيئت رئيسه رسانه‌هاي آمريكا (BBG) كه بر عملكرد شبكه‌هاي خبري بين‌المللي آمريكا نظارت دارد، مكان مناسبي براي فعاليت كارشناسان متخصص در حوزه آزادي دسترسي به اينترنت است تا آنجاكه اين افراد در حوزه فناوري آنقدر كاردان و ماهر هستند كه وزارت امور خارجه نمي‌تواند در مقابل آنها ادعايي داشته باشد.

هيئت رئيسه رسانه‌هاي آمريكا خواستار سهم بيشتري از بودجه وزارت امور خارجه است، زيرا كه بخشي از اجراي طرح راهبردي 5 ساله خود به آن منوط كرده است تا بتواند علاوه بر راديو و تلويزيون، در حوزه اينترنت نيز خدمات بيشتري ارائه دهد. اين مسئله قبلاً در مورد سرويس خبررساني روسيه نيز اتفاق افتاده است و درخواست بودجه بي‌بي‌جي براي سال 2012 حكايت از آن دارد كه سرويس خبري چين نيز از مدل روسيه تبعيت مي‌كند.

گزارش هریتیج می‌افزاید: اين برنامه‌ها از راديو و تلويزيون فاصله گرفته و خود را به رسانه جديدي نزديك مي‌کند كه باعث شده صداي اعتراض نمايندگان كنگره و صداي آمريكا گوش فلك را كر كند. كلينتون خود نيز در جلسه ماه گذشته كنگره اين راهبرد را زير سوال برده و با تاكيد بر اهميت نقش رسانه‌هاي سنتي اذعان داشت كه"در حال حاضر وارد جنگ اطلاعاتي شده‌ايم اما بايد اعتراف كرد كه مطمئناً ايالات متحده آمريكا بازنده ميدان خواهد بود." اين جمله به معناي انتقاد مستقيم و علني وزير امور خارجه از هيئت رئيسه رسانه‌هاي آمريكا است.

با اين حال، اگر دانش اينترنت در بي‌بي‌جي وجود داشته باشد، كافي است فقط به اين منطق استناد شود كه دولت آمريكا به واسطه بهره‌برداري مخالفان از فضاي سايبري در جوامع ديكتاتوري بايد در اين بخش سرمايه‌گذاري کند. 

بي‌بي‌جي در ماه اوت 2010 حدود 1.4 ميليون دلار از طرف وزارت امور خارجه كمك بلاعوض دريافت كرده كه از اين بودجه در راستاي پشتيباني از دو برنامه موفق Ultrareach و Freegate استفاده شده است. برنامه دوم از سوی شركت Falun Gong و با هدف عبور از ديوار آتشين Great دولت چين طراحي شده بود. بنابر اطلاعات واصله از بي‌بي‌جي؛ اين سرمايه‌گذاري‌ها امكان دسترسي ميليون‌ها نفر را به دنياي اينترنت فراهم مي‌کند. زيرا قيام تونس در مدت زمان كوتاهي به كل منطقه شمال آفريقا و خاورميانه سرايت كرده است.

اختلاف ميان وزارت امور خارجه و بي‌بي‌جي به يك انفعال بي‌سابقه‌اي منجر شده است. پس از اعمال فشار كنگره، وظيفه اجراي پروژه‌هاي مربوط به آزادي دسترسي به اينترنت بر عهده اداره دموكراسي، ‌حقوق بشر و كار وزارت امور خارجه آمريكا گذاشته شد. نمايندگان كنگره طي چند سال اخير براي آزادي دسترسي به اينترنت حدود 20 ميليارد دلار به اين سازمان كمك نموده‌اند. سي ميليون دلار ديگر نيز هم‌اكنون براي تصويب روي ميز كنگره قرار دارد.

كاملاً بديهي است چنانچه دولت آمريكا در ترويج آزادي از طريق اين رسانه جديد موثر عمل كند، بايد مركز يا سازمان مستقلي در داخل دولت تاسيس کند تا سياست‌هاي موردنظر را تعيين کند، بر روند هزينه كردن بودجه كنترل کرده و منابع را هماهنگ سازد. همانگونه كه روشن است، سازمانهاي دولتي آمريكا كه بخشي از اين ارتباطات را در حال حاضر بر عهده دارند نيز اغلب اوقات در فضايي از بي‌اعتمادي متقابل و به صورت موازي با ساير ارگانها كار مي‌كنند.

"آن اپلبوم" (Anne Appelbaum)، مقاله‌نويس روزنامه واشنگتن پست با ظرافت خاصي تضاد موجود در سياست‌هاي آشفته دولت آمريكا در حوزه اينترنت را ترسيم مي‌كند:

«بخشي از دولت آمريكا فناوري ضدسانسور را در اختيار دارد، اما براي توسعه آن هيچ رديف بودجه‌اي منظور نشده است. بخش ديگري از دولت براي توسعه فناوري ضدسانسور بودجه لازم را در اختيار دارد اما آن را تا به حال هزينه نكرده است. به عبارت ديگر، نظام سياسي آمريكا براي ايجاد فضاي اينترنتي منحصر به فردي كه همه انسانها بتوانند به طور مساوي به اطلاعات و مطالب آن دسترسي داشته باشند‌، نواقص بسيار دارد.»

اپلبوم در تحليل خود بر حوادث اخير منطقه خاورميانه تاكيد دارد، اما راه چاره‌اي نيز براي آن قائل است. 15 سازمان بزرگ – از جمله انديشكده هريتيج –  در مورد ناكارآمدي سيستم ارتباطي دولت آمريكا تحقيق‌ و راه‌اندازي سازمان يا مركزي براي ارتباطات راهبردي را پيشنهاد کرده‌اند. همانگونه كه انديشكده هريتيج در سال 2008 پيشنهاد كرده است چنين سازمان يا مركزي مي‌تواند كانوني براي حضور فعال ايالات متحده آمريكا در سرتاسر جهان باشد، از جمله در حوزه سياست ديپلماسي عمومي، آزادي دسترسي به اينترنت و راهبرد خبررساني.

در پایان گزارش هریتیج نتیجه می‌گیرد‌: در صورت عدم راه‌اندازي چنين سازمان يا مركزي، وزارت امور خارجه همچنان به تلاش احمقانه خود براي اعتراض به بودجه اندك تصويب شده براي اين حوزه و در مقابل سرويس خبررساني آمريكا نيز به اتلاف منابع موجود در ساختار معيوب خود ادامه مي‌دهند كه اين مسئله در نهايت باعث مي‌شود تا به تدريج از تعداد مخاطبان ايالات متحد‌ه آمريكا در فراسوي مرزها كاسته شود. بنابراين، خانم هيلاري كلينتون، "ما مي‌توانيم در جنگ اطلاعات پيروز ميدان باشيم به شرط آنكه ژنرالي رهبري اين نيروها را بر عهده گيرد كه نخواهد به طرف نيروهاي خودي شليك كند، همان كاري كه متاسفانه شما در حال انجام آن هستيد.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ دو شنبه 22 فروردين 1390برچسب:گرداب , آمریکا , حمایت , فری گیت , الترا , فیلتر شکن, ] [ 16:51 ] [ مهدی انوری مقدم ] [ ]
صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ خودتون خوش آمدید
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان 111100000چریک سایبری000001111 و آدرس cayber-partizan.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





امکانات وب

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 27
بازدید ماه : 253
بازدید کل : 14739
تعداد مطالب : 32
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1

Alternative content