چریک
قالب وبلاگ

ببخشید دیر شده اما

سایت اینترنتی تلویزیون ماهواره‌ای فارسی زبان «فارسی‌ 1» توسط ارتش سایبری ایران هک شد.

ارتش سایبری ایران در صفحه اصلی این سایت خطاب به گردانندگان این تلویزیون ماهواره‌ای نوشته‌اند: «رابرت مرداک، شرکت موبی و خانواده محسنی (شرکاء صهیونیست‌ها) بدانند، آرزوی تخریب خانواده‌ها در ایران را به گور می‌برند.»

فارسی وان

تلویزیون ماهواره‌ای فارسی‌وان که به صورت شبانه‌روزی در حال پخش‌ فیلم‌ها و سریال‌های خارجی با دوبله فارسی است، بیش از یک سال است که فعالیت خود را آغاز کرده است  و کارشناسان رسانه و جامعه‌شناسان کشور بارها نسبت به نفوذ خطرناک این شبکه ماهواره‌ای در میان خانواده‌ها و جوانان هشدار داده و آثار زیانبار آن را برای بنیان خانواده و جامعه ایرانی گوشزد کرده‌اند.


 


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ یک شنبه 19 تير 1390برچسب:, ] [ 18:58 ] [ مهدی انوری مقدم ] [ ]

 طرفداران امام خمینی رحمة‌الله‌علیه و جمهوری اسلامی ایران این هفته در شهر کانزاس آمریکا در گردهمایی ملی سالانه خود شرکت می‌کنند تا در خصوص مفهوم الهی "آزادی" به بحث و گفتگو بپردازند.

 پس از اعلام برگزاری این گردهمایی از سوی انجمن مسلمانان آمریکا، وبگاه خبری "پجاماس مدیا" که یک وبگاه نومحافظه‌کار است، از برگزاری آن و حتی موضوع بحث آن ابراز ناخرسندی کرده و بیان داشته است که ظاهراً مفهوم آمریکایی آزادی نامناسب بوده و آنها تصمیم گرفته‌اند تا در 4 جولای نگرش‌های مخالف خود را بیان دارند.

انجمن مسلمانان، شبکه‌ای مشتمل بر بیش از 120 مسجد، مدرسه و سازمان شیعی است که در 24 ایالت مختلف آمریکا فعالیت دارند. از نظر پجاماس مدیا این انجمن نقشی بیش از خط مقدم برای ایران دارد. این وبگاه در ادامه به توقیف اموال گروه‌های وابسته به این انجمن اشاره کرده و ادعا می کند: «در واقع، دولت آمریکا در حال مصادره اموال مساجد آنها در پنج ایالت که متعلق به یکی از اعضای این گروه‌ها است به سر می‌برد، چرا که آنها پول و سلاح لازم را برای کارهای تروریستی فراهم می‌آورند.»


این وبگاه همچنین از آوردن تصاویر امام خمینی رحمة‌الله‌علیه و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ابراز نگرانی کرده و بیان می‌دارد که وبگاه‌های مساجد عضو انجمن اسلامی و حتی این انجمن نیز در بالای صفحه نخست خود تصاویر آنها را قرار داده‌اند: «وبگاه انجمن اسلامی حتی نام [امام] خمینی را جزء یکی از پژوهشگران برجسته خود قرار داده و زندگی‌نامه طویلی در مورد وی ارائه داده است. مسجد "تامپا" نیز دارای تصویری از رهبر کنونی ایران آیت‌الله خامنه‌ای در قسمت بالای صفحه نخست خود است. عالم این مسجد، محمد علی بیگ که یکی از پژوهشگران برتر در مدرسه علوم دینی آنها محسوب می‌شود، نیز در صفحه خود عکس بزرگی از آیت‌الله خمینی و خامنه‌ای قرار داده است.

در پایان این وبگاه از هر گونه اقدام و فعالیت شیعیان در آمریکا شدیداً ابراز نگرانی کرده و با ناکافی دانستن توقیف اموال برخی از مساجد شیعیان در 5 ایالت آمریکا، خواهان برخوردارهای مؤثرتر مسئولان آمریکایی با این فعالیت‌ها شده است.


 

منبع: مشرق

موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ جمعه 17 تير 1390برچسب:کانزاس , امام خمینی , رهبر, ] [ 13:5 ] [ مهدی انوری مقدم ] [ ]

 

"كريسيتن ديزي‌"، گزارشگر راديو فردا،  در مصاحبه‌اي با "پيتر برينسون" از اساتيد دانشگاه كاليفرنياي جنوبي و طراح بازي "گربه و كودتا" كه درباره زندگي سياسي دكتر محمد مصدق ساخته شده به بررسي ابعاد اجتماعي و فني اين بازي و البته يادآوري كودتاي ننگين 28 مرداد و تأثير آن بر ذهن تاريخي ملت آمريكا مي‌پردازد.

گربه نماد آمريكا و انگليس در براندازي دولت مصدق است
در اين بازي، با حركات گربه مي‌توانيد بسياري از برهه‌هاي تاريخي زندگي اين شخصيت سياسي ايران را مشاهده كنيد، برهه‌هايي كه از مرگ وي در بازداشت خانگي آغاز مي‌شود و با بازگشت به گذشته، به كودتاي 28 مرداد 1332 و سرنگوني دولت وي از سوی سازمان سيا مي‌پردازد.

در واقع گربه در اين بازي نمادي از آمريكا و انگليس و دست‌هاي پنهان آنان در براندازي دولت مصدق است.

اين بازي در سالروز تولد مصدق يعني 16 ژوئن به بازار آمد و پيتر برينسون، استاد دانشگاه كاليفرنياي جنوبي طراح اصلي آن بوده است. "كوروش والانژاد"، مدير ايراني‌الاصل آزمايشگاه نوآوري‌هاي بازي و جمعي ديگر از دانشجويان اين دانشگاه، پيتر برينسون را در اين طرح ياري کردند. كوروش ولي نژاد، مدير هنري اين بازي، در سال 1966 از پدري ايراني و مادر آمريكايي در تهران متولد شد.

اين بازي مردم دنيا را با بخش‌هاي تاريك تاريخ خاورميانه آشنا مي‌كند
"اسكندر الامراني"، وبلاگ نويس مطرح مصري، نيز با تجليل از اين بازي و توصيف آن به عنوان يك "ايده عالي" در وبلاگ خود مي‌نويسد: اين بازي مردم دنيا را با بخش‌هاي تاريك تاريخ خاورميانه آشنا مي‌كند، بخش‌هايي كه به قدرت‌هاي غربي و نقش منفي آنها در حمايت از ديكتاتورها مربوط مي‌شود؛ ديكتاتورهايي كه براي نفت و ديگر منافع آمريكا بر سر كار مي‌ماندند.

الامراني با اشاره به خيزش خاورميانه براي برهم زدن نظام قديمي موجود، موقعيت زماني انتشار بازي را بسيار عالي توصيف مي‌كند.

بدشانسي اوباما براي انتخاب تاريخ سخنراني درباره "دموكراسي"
اين بازي تنها چند روز قبل از سخنراني باراك اوباما در خصوص خارج كردن بخشي از نيروهاي آمريكايي از افغانستان به بازار معرفي شد و از اين رو مي‌توان گفت كه بازي ساخته شده از سوی برينسون پاسخ دندان شكني به ادعاي اوباما در خصوص "تلاش آمريكا براي ايجاد دموكراسي" بود.

اعتراف دوباره آمريكايي‌ها به كودتاي ننگين 28 مرداد
سرنگوني دولت مصدق كه در زمان خود مقبوليت بسيار بالايي در ميان مردم داشت، نتيجه عمليات مخفي مشترك آمريكا و انگليس بود. اين عمليات بخشي از تغيير سياست‌هاي دوره جنگ سرد بود که عامل اصلي آن، تحركات مصدق براي ملي كردن صنعت نفت ايران و در آوردن آن از چنگال شركت‌هاي انگليسي بود.

اين كودتا كه با نام "عمليات آژاكس" مشهور شده، باعث بازگشت محمدرضا پهلوي به تخت سلطنت و حبس ابد مصدق در كشور خودش شد.

اين واقعه باعث سرخوردگي مردم ايران از دورويي‌هاي سياسي غرب شد. در طول زمان اين سرخوردگي به نفرت تبديل و همين نفرت در كنار سركوب‌هاي حكومت محمدرضا باعث روي كار آمدن رهبري مذهبي با نام آيت الله روح الله خميني در انقلاب سال 1979 و برقراري نظام جمهوري اسلامي در ايران شد.

استفاده از جذابيت بازي براي بازگويي حقائق تلخ تاريخي
برينسون معتقد است كه وارد كردن اين‌گونه وقايع تاريخي در قالب بازي مي‌تواند تأثيرگذارتر باشد. وي مي‌افزايد: «ما دوست داريم كه كاربران بعد از بازي با اين نرم افزار، حداقل به فكر جستجو درباره مصدق در گوگل بيافتند و يا اسم مصدق را در دائره‌المعارف جستجو كنند و شايد هم به فكر خريد كتابي در باره شخصيت مصدق بيافتند.»

اين استاد دانشگاه با اشاره به قطع روابط سياسي ميان ايران و آمريكا و استفاده از ظرفيت هايي مانند اين بازي براي ايجاد ارتباط ميان دو ملت مي‌گويد: «هنر يكي از ابزار ايجاد ارتباط است و شرايط موجود نشان مي‌دهد كه دولت ايران و آمريكا به اين زودي‌ها به هم ارتباط برقرار نخواهند كرد.»

عمليات خرابكارانه "سيا"، دستمايه اي خوب براي ساخت بازي
برينسون در پاسخ به اين سوال كه "محرك شما براي ساخت اين بازي چه بود و چرا شخصيت دكتر مصدق را به عنوان شخصيت اصلي بازي انتخاب كرديد" مي‌گويد: «در دهه‌هاي اخير ذهن همه مردم آمريكا با جنگ درگير بوده است. فكر كردن به وقايع خاورميانه يك ايده جديد در ميان مردم آمريكاست. حتي اگر به بازي‌هاي جنگي نيم نگاهي بياندازيد، مي‌بينيد كه اكثريت اين بازي‌ها در بازه جنگ جهاني دوم ساخته شده است. ما درصدد ساخت يك بازي در خصوص جنگ افروزي هاي آمريكا در سال‌هاي پس از جنگ جهاني دوم و پيش از جنگ‌هاي افغانستان و عراق بوديم. دخالت‌هاي "سيا" در امور داخلي ديگر كشورها بسيار گسترده و براي ما گنجينه‌اي پربار از موضوع براي ساخت بازي بود كه در ميان اين موضوعات تصميم گرفتيم به اولين كودتاي موفق تحت حمايت "سيا"؛ يعني سرنگوني دولت دكتر مصدق بپردازيم.»
 

موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ خودتون خوش آمدید
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان 111100000چریک سایبری000001111 و آدرس cayber-partizan.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





امکانات وب

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 16
بازدید ماه : 242
بازدید کل : 14728
تعداد مطالب : 32
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1

Alternative content